DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z USŁUG POŚREDNIKA PRZY SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI
Myślisz o sprzedaży swojej nieruchomości?
Nasi doradcy pomogli w skutecznej sprzedaży wielu klientom, którzy wcześniej nam zaufali i powierzyli sprzedaż swojego domu czy mieszkania.
Sprzedaż nieruchomości to wbrew pozorom nie jest “bułka z masłem”. Dla wielu osób to transakcja o znaczącej wartości (niekiedy nawet dotyczy dorobku całego życia). Sprzedaż nieruchomości to także określone procedury formalne i prawne. Dlatego trzeba podejść do transakcji z właściwą rozwagą i wiedzą, aby ustrzec się kłopotów i zbędnego stresu.
Sprzedaż nieruchomości wymagać będzie właściwego przygotowania nieruchomości do sprzedaży (dokumenty, home staging), wykonania atrakcyjnych zdjęć i przygotowania właściwego opisu.
W kolejnych krokach konieczne będą działania promocyjne oraz prezentowanie mieszkania czy domu potencjalnym kupcom. To jest najczęściej kilka albo kilkanaście spotkań z zainteresowanymi, podczas których należy przedstawić nieruchomość z jak najlepszej strony.
Skuteczne negocjacje są zwieńczeniem części związanej z promowaniem nieruchomości. Kiedy wszystkie szczegóły zostały dogadane - rozpoczyna się proces formalnej finalizacji transakcji. Dokumenty, umowy, pieniądze. Być może nabywca będzie korzystać z kredytu. Końcowa faza procesu to wizyta u notariusza, a potem przekazanie kluczy nowym nabywcom. Ten moment jest zawsze szczególny, bo dla naszych klientów oznacza, że zrealizowali swój cel jakim jest sprzedaż nieruchomości i mogą przejść do następnego etapu życiowego planu.
Bo za każdą transakcją na rynku nieruchomości stoją jakieś cele, marzenia i plany!
Jeśli zdecydujesz się na kontakt z nami i zlecisz nam sprzedaż swojej nieruchomości - będziemy nam niezmiernie miło!
Sprzedaż nieruchomości samodzielnie czy z agentem?
Wiele osób, chcąc rozpocząć proces sprzedaży czy wynajmu nieruchomości, zadaje sobie to pytanie. Często też, bezskutecznie oferując nieruchomość samodzielnie, zaczynają rozważać “wezwanie fachowej pomocy”.
Ale tak naprawdę co taki agent lub doradca ds. nieruchomości może zrobić, czego ja nie mogę zrobić? Co powinienem oczekiwać i czego się mogę się spodziewać?
Po pierwsze, pomocy przy wprowadzeniu oferty na rynek.
Agent przeanalizuje stan prawny nieruchomości, wskaże działania, które należy wykonać, dokumenty, jakie powinniśmy zgromadzić, aby nieruchomość była gotowa na “nadejście kupca”. Ponadto doradzi w zakresie samego wyglądu nieruchomości, zarekomenduje zmiany. Dla niektórych nieruchomości przydatny będzie profesjonalny home staging, ale w wielu przypadkach wystarczą drobne, często mało kosztowne zmiany, aby znacząco poprawić ogólny efekt. Skoszenie trawnika, uporządkowanie ogrodu, odświeżenie czy rozjaśnienie ścian, wykonanie drobnych napraw może już dać dużą poprawę wizerunku nieruchomości. Istotną rzeczą jest też ustalenie właściwej ceny ofertowej. Agenci mają dostęp do wiedzy nie tylko o ofertach, ale też i zrealizowanych transakcjach. Na tej podstawie oraz korzystając z własnego doświadczenia zarekomendują kwotę, za którą najlepiej wystawić mieszkanie czy dom na sprzedaż.
Po drugie, działań związanych z marketingiem, promocją, prezentacjami nieruchomości potencjalnym zainteresowanym.
Tutaj agent angażuje przede wszystkim swój czas - nieraz wiele godzin w każdym tygodniu, aby oferta była dobrze widoczna i odpowiednio prezentowana w miejscach, gdzie mogą szukać jej kupujący. To nie tylko portale internetowe, ale też dostępność oferty w MLS (system współpracy między biurami), baner, ogłoszenia, własna baza klientów, rozmowy telefoniczne z potencjalnymi klientami często o różnych porach dnia. Agent właściwie opisze ofertę, zwracając uwagę na kluczowe elementy. Będzie też prezentował ofertę potencjalnym kupującym, a mając na uwadze ich potrzeby i preferencje wyeksponuje najistotniejsze cechy naszej nieruchomości. W wielu przypadkach może całkowicie odciążyć właściciela z obowiązku uczestnictwa w takich oględzinach - dzięki temu będzie bardziej elastyczny w stosunku do potencjalnych osób zainteresowanych.
Dodatkowo przez cały proces będzie śledził sytuację na rynku, a także analizował zainteresowanie ofertą - dzięki pełnej wiedzy będzie mógł wprowadzać lub rekomendować zmiany, które przyspieszą sprzedaż.
Po trzecie, agent będzie organizował proces finalizacji transakcji
Pomoże w negocjacjach, ułatwi przygotowanie dokumentów, zarekomenduje odpowiednie zapisy w umowach, a w końcu będzie uczestniczył w przekazaniu nieruchomości i zadba, aby żadna istotna kwestia nie została pominięta.
Podsumowując - profesjonalny doradca zaoferuje swój czas, wiedzę, doświadczenie i umiejętności, które pozwolą szybciej, korzystniej oraz bardziej komfortowo przejść przez proces.
Jak wobec tego wybrać właściwego agenta do sprzedaży mieszkania czy domu?
Jeśli chcesz wybrać właściwego agenta do sprzedaży nieruchomości, zawsze warto sprawdzić referencje takiej osoby, jej dotychczasowe działania, dowiedzieć się o zakresie oferowanych usług, ocenić plan marketingowy.
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI Z AGENTEM KROK PO KROKU
Zobacz, jak sprzedamy Twoją nieruchomość!
1. Omawiamy potrzeby i oczekiwania potencjalnego klienta oraz zasady współpracy z doradcą.
2. Podpisujemy umowę pośrednictwa. Realizujemy nasze usługi JEDYNIE na podstawie zawartej umowy.
3. Oceniamy nieruchomość i analizujemy jej dokumenty. Pozwala nam to uniknąć ewentualnych komplikacji na etapie sprzedaży.
4. Przygotowujemy analizę rynku oraz rekomendację ceny ofertowej. Wystawienie nieruchomości w odpowiedniej cenie przyspiesza proces sprzedaży i pozwala uzyskać optymalną kwotę transakcji.
5. Dla każdej nieruchomości przygotowujemy odpowiednie portfolio (opis z dokumentacją wizualną) oraz indywidualny plan marketingowy, zapewniający optymalną prezentację oferty na rynku.
6. Aktywnie WSPÓŁPRACUJEMY z agentami pracującymi na rzecz klientów poszukujących – zarówno ramach sieci wymiany ofert MLS, jak też poza nią. Dzięki temu docieramy do maksymalnej ilości potencjalnych klientów, a kierowany do nich przekaz jest spójny i zawsze aktualny.
7. Osobiście prezentujemy nieruchomości potencjalnym nabywcom i przekazujemy im wszelkie informacje, niezbędne do podjęcia decyzji o zakupie.
8. Pomagamy w procesie negocjacji dokładając wszelkich starań, by uzyskać dla naszych klientów jak najlepsze warunki transakcji.
9. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami – informujemy o podejmowanych działaniach, przeprowadzanych prezentacjach, zainteresowaniu klientów, złożonych ofertach, itp. Dzięki temu właściciele sprzedawanych przez nas nieruchomości doskonale wiedzą, na jakim etapie procesu aktualnie jesteśmy.
10.Pomagamy klientom w dopełnieniu wszelkich formalności niezbędnych do transakcji, towarzyszymy im podczas podpisywania aktu notarialnego, a także pomagamy w przekazaniu nieruchomości nowemu właścicielowi.
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać szczegółowe informacje lub Zgłoś nieruchomość do sprzedaży lub wynajmu
JAK POMAGAMY SPRZEDAĆ NIERUCHOMOŚĆ
Sprzedaj mieszkanie lub dom z agentem nieruchomości Miralocum
Z nami możesz liczyć na pomoc w sprzedaży mieszkania lub domu krok po kroku:
Wystawienie oferty - doradca ds. nieruchomości doradzi jak najkorzystniej wystawić mieszkanie na rynek (cena, home staging)
Marketing i promocja - doradca ds. nieruchomości wdroży szeroką kampanię promocyjną, aby dotrzeć do największej liczby kupujących (np. portale, social media, dom otwarty, baza kupujących, baner, ulotki)
Współpraca z agentami - doradca będzie współpracował z innymi agentami, aby zwiększyć szanse na sprzedaż
Prezentowanie mieszkania - doradca pokaże lokal zainteresowanym i odpowie na ich pytania, aby oszczędzić twój czas
Kontakt i raporty - przez cały czas będziecie w kontakcie, abyś był na bieżąco poinformowany
Negocjacje - doradca ds. nieruchomości będzie Cię wspierał w negocjacjach, dla uzyskania najlepszych warunków transakcji
Organizacja transakcji - doradca ds. nieruchomości pomoże w załatwieniu dokumentów i organizacji transakcji, aby wszystko przebiegło bezproblemowo
Przekazanie kluczy - doradca zorganizuje przekazanie mieszkania nowym właścicielom, abyś nie musiał niczym się martwić
Miralocum - Nieruchomości
ul. Targowa 18 lok 410a,
Kielce
tel. 698 20 70 90
biuro@miralocum.pl